Anheuser-Busch InBev se připojilo k oslavám Světového dne životního prostředí
Největší světová pivovarská společnost Anheuser-Busch InBev, spravující portfolio více než 200 pivních značek, se připojila k oslavám Světového dne životního prostředí. Jelikož společnost využívá pro výrobu svých produktů přírodní zdroje, plně si uvědomuje svou zodpovědnost k životnímu prostředí, čemuž odpovídá i příznačné motto: „to become the best beer company in better World“, (stát se nejlepší pivní společností v lepším světě).
Všechny světové pobočky této přední společnosti oslavily Světový den životního prostředí aktivitami na ochranu životního prostředí , probíhajících v květnu a červnu. Aktivní ochrana životního prostředí této nadnárodní společnosti spočívá především v každodenním šetření vody, energií a emisí CO2. K aktivnímu zapojení v této oblasti vyzvala společnost i svých 114 tisíc zaměstnanců po celém světě. Sami zaměstnanci AB InBev poskytli v letošním roce desítky inspirativních nápadů v každoroční soutěži o nejlepší nápad na úsporu vody, kdy většina z nich byla úspěšně aplikovaná. AB InBev uspořádala 1.června 2011 pro všechny zaměstnance ve všech zemích, kde působí, aktivity spojené s šetřením ovzduší a úsporou vody –např. „Na kole do práce“, „Týden neholení“ nebo „Sběr odpadků z volné přírody“.
I zaměstnanci české pobočky AB InBev působící jako business service centrum pro západní Evropu od roku 2006 podpořili cíle spojené s podporou ochrany životního prostředí. Všech 280 zaměstnanců neváhalo a aktivně se zapojilo do aktivit, které AB InBev v letošním roce uspořádala.
25.5. byla zahájena akce ´ Na kole do práce´, zúčastnění zaměstnanci oprášili svá kola a s nadšením vyrazili do práce na kole. Akci, zaměřenou na snížení znečištění ovzduší, podpořilo 1/10 zaměstnanců, kteří tak přispěli Světovému dni životního prostředí tím, že po dobu jednoho měsíce dojížděli do zaměstnání na kole a ušetřili tak 850 kilometrů. Ostatní účastníci aktivit na podporu životního prostředí využívali k přepravě hromadnou městkou dopravu.
Jednou z dalších aktivit byla akce s názvem ´Týden neholení´, zaměřená na úsporu vody. Tento model byl poprvé představen společností AB InBev ve Spojených státech v roce 2010 u příležitosti oslav Světového dne životního prostředí, který sklidil nebývalý úspěch. Jsme rádi, že tato iniciativa se stala pro AB Inbev tradicí.
Akce ´ Týden neholení´ se zúčastnilo z pražské pobočky 38 dobrovolníků, kteří se zavázali neholit se po dobu jednoho týdne. Všem zúčastěným zaměstnancům byla přeměřena délka vousů na začátku a na konci zmíněného týdne.
1.6. na konci celé akce byl pozván do firmy AB InBev, z prvního a jediného pánského holičství v Praze Thomas´s Barber Shop, profesionální holič Jakub Provazník, který osobně všechny účastníky oholil.
Vítěz s nejdelšími vousy obdržel šek, který v rámci ochrany životního prostředí věnoval na charitu jednomu ze Světových fondů na ochranu přírody: World Wildlife, IFAW nebo Oxfam. Při této aktivitě byla naměřena 2 660 litrů úspora vody.
Na podporu ochrany životního prostředí AB InBev v Praze rovněž zorganizovala dobrovolný sběr odpadků. Tato aktivita proběhla ve spolupráci s Magistrátem životního prostředí Prahy 10 v oblasti Hagibor na Praze 10. Akce se zúčastnilo 22 dobrovolníků z řad zaměstnanců a během pouhých 3 hodin se podařilo naložit 2 velké nákladní kontejnery vysbíranými odpadky.
Mezi další iniciativní kroky společnosti AB InBev v Praze v rámci ochrany životního prostředí patří instalace šetřících baterií na vodu a aplikace 100% recyklovaných papírových ručníků v kancelářích.
Jo van Biesbroeck, prezident AB InBev západní Evropy poděkoval všem zaměstnancům za aktivní přístup k ochraně životního prostředí, především k ochraně vody. "Voda je hlavní složka pro naše pivo a proto je velmi důležité používat ji moudře. Přestože aktivity prospěšné životnímu prostředí byly pořádány pouze po dobu několika týdnů, těší mě, že zaměstnanci pochopili, že pro AB Inbev každý den je Světový den životního prostředí" .