Praktické sportovní auto za skvělou cenu
V současné době si příznivci automobilů už mohou vybírat z modelů podle svého gusta. Ne u každého vozu však lze nalézt skloubení všech důležitých či požadovaných parametrů s cenou. Platí to především u sportovně užitkových vozů, kde výrobci sice dokáží nabídnout zákazníkovi téměř všechny převratné novinky, ale tím pádem se také dostanou s cenou hodně vysoko. Přesto jsme v této třídě nalezli výjimky. Patří k nim Mazda CX-7, která je v česku v prodeji už 143 dní a určitě právem byla nominována mezi 47 automobilových novinek 29 značek ve 14. ročníku ankety Auto roku 2008.
Nezávislí odborníci, kteří mělimožnost vůz otestovat v rozličných podmínkách, říkají, že se Mazděpodařilo postavit výjimečné auto, a to především proto, že se od prvního doposledního detailu zaměřuje na řidiče. Mazda CX-7 je připravena zdolat všechnysituace, které posádku v životě čekají. Systém pohonu všech kols aktivním rozdělením kroutícího momentu zaručuje výjimečné ovládání adržení na silnici za každého počasí. Vůz dokáže zvládat stejně dobře silničky aterény na venkově jako složité a přeplněné ulice města.
Když jsme zasedl na místospolujezdce vedle Petra Beláka, vedoucího prodeje vozů Mazda u společnostiPohona v Roudnici n.L., hned mi zaujal skvělý výhled, pohodlí, prostornosta pocit pružnosti, což jsou hlavní kvality, jež očekává majitel u sportovníhoužitkového vozu využívaného v moderním životním stylu. Petr mi při jízděněkolika terény ukázal přednosti vynikajícího přeplňovaného čtyřválce o objemu2,3 litru s přímým vstřikováním, který dokáže vyvinout výkon 260 koní.Důležitější než výkon však je točivý moment, který narůstá plynule bez skokůzpůsobených turbodmychadlem a že jeho mohutný zátah se nepromítá do řízení.Díky tomu je vůz famozně rychlý a předjíždění s ním je otázkou zlomkusekundy. Motor je velmi dobře odhlučněn a na našich silnicích posádka Mazdyzvlášť ocení jedinečnost podvozku, díky němuž vůz překonává hrboly velmi měkcea bez přenosu hluku do interiéru.
Mazda CX-7 dosahuje zrychleníz nuly na 100 km/h za 8,0 sekundy, spotřeba činí 10,2 l na 100 km,dosahuje výkonu 260 koní v 5500 ot./min, předností je točivý moment 380 Nmpři 3000 otáčkách a hladké precizní řazení pomocí šestistupňové manuálnípřevodovky. Velmi důležitá je bezkonkurenční cena, která se pohybuje hlubokopod jedním milionem korun.
Pavel Aur